Weeks of Success

Idag åkte mitt kära sällskap för de två senaste veckorna hem till Sverige. Det röda yrvädret stod glatt utanför min dörr en kväll. Tillsammans har vi spenderat Spring Break inte enbart i Santa Barbara utan även varit på jakt och utflykt i Los Angeles. Det blev att hyra bil, köra bil, sakna att ha en bil, terrorisera folk i Beverly Hills, checka in alla kändisars trädgårdsmästare, inse att köra bil i LA inte är svårt alls om man har en GPS, spendera och kolla in turistplatser åter en gång, äta en miniglass med smak av acai, hänga ute på Santa Monica piren, varit på amoeba vilket är i stort sätt världens största musikbutik, samt gå på en audition för en agentur. Gick väldigt bra men kände att de inte var att ha något med. Men det kommer säkerligen fler tillfällen, som dessutom är bra och pålitliga.

Tillsammans med min kära skedsyster har vi hängt på San Pascual, vårat gamla gemensamma hem. Där blev det en massa middagar, episka danser koreograferat av Tove och Knut-Olle, samt en hel del drama. Dock vad skulle livet på Pascual vara utan det säg. Fler galna saker är när mobilen ringer kvart i åtta på morgonen från sjukhuset och man inser att man är kontakt person till en person man har träffat en gång. Men med tanke på att han sa att han skulle ringa sin mamma och säga att han har sett sin framtida fru efter att jag har pratat ett tag med honom. Vet inte om man ska vara orolig över att han inte mår bra, att han inte har någon vän, eftersom jag är hans kontakt person, eller att jag har en stalker. Vi får se vad som händer där säger jag.

 

 

Det halvdana vädret gjorde att shoppingen blev en prioritering framför att hänga på stranden. Jag ger all cred till min sjungande pingla som lyckades att köpa två Betsey Johnson klänningar för priset av en. Utan tvekan en bra deal. Sedan bar det av att köpa kanske en av de mest icke nödvändiga sakerna någonsin, läpptatueringar. Inte bara en utan tre i formerna: jättesilverglittriga, den amerikanska flagga och till sist men verkligen inte minst union jack. Vet inte riktigt när man ska använda dem, förutom att göra en cool fotografering. Inte för att jag varken är en makeup-artist, designer eller modell men otroligt taggad är man för det i vilket fall.

 

Sedan var lovet slut och det var tid för skola igen. Inte så peppad och en hel del plugg som man borde ha fått gjort eller inte har tagit tag i eller haft tid till att ta tag i. På måndagen körde jag och Tove en gammal goding tillsammans med en vän här i Santa Barbara, Chinnu. Det blev att ta på sig finkläder och åka till en liten park för att ta lite fina bilder. Tror starkt på att han har fått några fina sådana eftersom han är otroligt bra på det där med fotografering.

 

Sedan blev det kör på tisdagen inför den stora Gala öppningen på teatern nästa vecka. Från första sopran i gymnasiet placerade jag mig själv tillsammans med alt. Undertiden Tove spelade in några intervjuer så drog jag mig iväg till Goleta sent på kvällen för att spela in en film. Efter fem timmar så var de två scenerna avklarade. Intensivt må jag säga, men otroligt roligt. Känner verkligen att det är vad jag vill göra, även om regissören var oklar och allt mer eller mindre rörigt. Dock var det synd att jag spenderade kvällen med en galen, problematisk och mer eller mindre störd person istället för min kära gästs sista kväll i staterna.

 

Nu sitter man här ensam igen i den lilla studion. Dock känns den betydligt större nu när det bara är mina saker som ligger huller om buller. Det har varit helt underbart att ha haft henne på besök. Kändes som den gamla goda tiden igen. Jag ser henne snart igen i Sverige, inte lång tid kvar nu på gott och ont. Det positiva är att jag inte kommer behöva ha hotell Cecilia, när jag ska träffa henne då. Jag kan redan nu säga att jag rekommenderar det inte så himla mycket. Positiva är att det är helt gratis men man får till och med dela säng med ägarinnan. Har fått bekräftat att jag drömmer på engelska nuförtiden, när jag har en konversation på engelska när jag är i sömnens rike.  Det har varit en fantastisk tid att dela säng med prins Harry dessa veckor, men det ska bli underbart att få sängen för sig själv igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0