What's Going On?

Nu har det gått ett bra tag sedan alltmöjligt har hänt känner jag. Diabetesen tar livet av mig fortfarande samt att skolan borde vara mer energigivande än tagande men så är det inte alls för stunden. Dock är det positivt att man har kommit mer in i livet här socialt i alla fall, negativt är väl att majoriteten är kanske svenskar men mycket trevliga sådana är det. Amerikanerna ramlar även dem in på min kontakt lista i telefonen vilket är schysst.

De senaste helgerna har det varit en del firande hemma i huset. Eftersom vi alla var lediga i måndags hade vi en lång och festlig helg i huset. En del av personerna i hushålet var dock i San Diego så den resterande delen fick parta till del för dem med. Efter att ha klarat av helgen, en hel del plugg, motionsrundor utan desslikes, mat i mängder, samt smält bort en smula av värmeslag, var det labor day vilket gjorde oss alla lite glada. Sedan har en skolvecka nu avklarats den med. Det börjar dock kännas lite mer motiverande för stunden, dock skulle allt kännas mer motiverande om min kropp inte hade givit upp eller motarbeta sig själv. Det är inte lätt när det är svårt. För tillfället vet jag inte vad det är men inte är det lätt i alla fall.

Nu är det i alla fall helg och nya tag för att festa lite. Det blir trevligt att få umgås med en massa personer man känner lite och andra man inte har en aning om vilka de är. Det är något jag för stunden ser lite framemot i alla fall. Det är positivt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0