Third Time Lucky

Nu har det varit en minst sagt spännande och händelserik vecka i mitt liv. Det var nog tänkt att det skulle bli mycket gjort på skolfronten, vilket det inte riktigt har men sakerna har gjorts i alla fall. Har spelat upp scenen med Jesse samt fått reda på att han är mer eller mindre kriminell. Känns osäkert men konstigt nog ogillar jag honom inte lika mycket, han har någon slags karaktär som är svårt att sätta fingret på men nu klarar man av honom i alla fall. Sedan har det varit häng uppe på alla svenskars favorit ställe, BV. Dock var det hos grabbarna i ungdomsgården vilket gjorde en vanlig tråkig onsdag till en mycket underhållande sådan. Efter att ha sovit minimalt denna vecka, på grund av sena nätter samt att man vaknar tidigt så känner man sig lite luddig. Dock har denna helg varit fenomenal den med. fredagen blev det att festa till det med kostymer och allt. Vi körde på filmtema och personligen blev det att springa ner på staden för att finna en utklädnad. Efter ett snabbt besök på halloween butiken samt klätt av en provdocka var jag en snövitkostym rikare.

 

Efter att gått runt som en inte så vit snövit under kvällen, där allt möjligt verkar ha hänt samt personer som man inte hade koll på vistade sig, vaar det tid att tacka för kvällen och sälja sitt röda äpple så att en person kunde röka på ur det. Fem dollar för ett äpple kändes som en bra deal vid halv fyra tiden. Speciellt nu när dollarn har blivit väldigt dyr. Sedan var det lördag och inre en lugn stund. Det blev att agera olaglig och köpa sprit till minderåriga samt cigaretter. Känns dock inte lika jobbigt med tanke på att de skulle vara myndiga i Sverige för det. Sedan var det kväll och tid att dra sig mot isla Vista. Klädseln var vit tröja och markeringspennor. När man kom hem var man några pennor fattigare, nummer till en billig taxi rikare, samt klädseln var inte så vit längre. En massa konstiga dit ritade saker på både tröjan samt kroppen plus en massa namn och nummer. Otroligt roligt och utan tvekan värt att köra på igen.

 

Sedan är det söndag och slutet av en fantastisk vecka. Dagen har spenderats i att undvika att vara duktig och ägna tid åt att äta samt motionera en hel del. Det har jag lyckats delvis med. Inte tillräckligt mycket motion och kanske lite väl mycket mat, men jag ska inte klaga. Dock insåg jag en sak denna vecka. Jag saknar folket hemma i Sverige, det gör jag, men jag vill nog inte tillbaka inte permanent i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0