Åsa Hernerud

Nu har ännu en till helg passerat och paniken över att man snart är klar med skolan blir bara större och större. Tillsammans med mycket dumt växer den inom mig. Efter att ha haft en matlagningslördag tillsammans med rumskamraterna, har jag och Robert kommit fram till att det skall skrivas en kokbok. Oskar är hjärnan bakom det hela, Robert är Robert så mer behöver man inte säga sen står jag för själva recepten. Känsla kommer man långt på, eller ett fem liters Chardonnay lådvin, beroende på om man heter Cecilia eller Robert. Efter en lyckad middag, precis som kalopsfredagen, var det festligheter i grannhuset. Dock var det inte så mycket fest där i jämförelse med vad som garaget har att erbjuda. Tillsammans med huskamraterna hade vi det spännande på många sätt och vis. Plötsligt sitter alla med kepsar på och taggar till samt att Oskar går lös på alkoholen tillsammans med Dominos pizza. Robert och jag känner att kombinationen pizza, Smirnoff vodka, Captain Morgan samt Mickey’s inte placerar sig i vår kokbok. Kvällen avslutades för Roberts del att han fann Åsa. Enligt facebook är hon det närmaste ”åhh herregud” man kan komma.

 

 

 

Sedan var helgens bravader avklarade och städveckan avklarad. Måndagen bjöd på telefonsamtal med sjukhuset där jag mer eller mindre skäller ut dem samtidigt som jag gråter. De förstod nog hur akut det var då i alla fall och ger mig en läkartid nästa vecka, annars måste jag vänta tills februari vilket känns klart avlägset. Om det var så skulle jag seriöst bli ännu galnare eller bli skickad till ett mentalsjukhus för vård. På tisdag blir det att skola för fösta gången för att åka till sjukhuset. Funderar seriöst på att ta taxi dit för att kunna vara med de första 50 minuterna på lektionen. Dock får jag tänka lite mer på den saken känner jag. Nu blir det att leta efter monologer samt scener som jag sedan ska memorisera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0